Pomoc w założeniu firmy

pomoc w założeniu firmy biuro rachunkowe biuro księgowe łódź bałuty halszka

Pomoc w zakładaniu firmy

Działalność możesz założyć on-line lub papierowo. Mając na uwadze cenny czas, warto wybrać to pierwsze.

Poniżej informujemy o podstawowych krokach w założeniu własnej firmy. Jeżeli jakiś krok będzie dla Ciebie za trudny, z chęcią Ci ułatwimy Twoją przeprawę przez ten ważny etap!

Krótkie przybliżenie tematu - Jak założyć własną działalność

Zastanawiasz się nad założeniem działalności gospodarczej? Na początek zapoznaj się z naszym bezpłatnym e-bookiem „Start firmy w 10 krokach”, który z pewnością przybliży Tobie kwestie, które warto przemyśleć zanim zdecydujesz się na prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce.

Przemyśl także w jakiej formie chcesz tę działalność prowadzić, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza osoby fizycznej? Czy może spółka z o.o/fundacja/stowarzyszenie?

Możesz też poszukać dostępnych dla siebie dotacji na otwarcie działalności.

Skorzystaj z wyszukiwarki funduszy unijnych Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej  bądź skontaktuj się z Urzędem Pracy z Twojej okolicy z zapytaniem o aktualne projekty.

Uwaga: w przypadku gdy są dostępne dotacje które Cię interesują, trzeba się o nie ubiegać zanim otworzysz działalność.

 

 

Założenie firmy – Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG)

Działalność gospodarczą można założyć 100% online (w CEIDG) lub składając wniosek papierowy w dowolnym Urzędzie Miasta/Gminy. Dużo łatwiej jest założyć online, siedząc wygodnie w swoim domu i podpisując wniosek profilem zaufanym EPUAP lub płatnym podpisem kwalifikowanym.

Rejestracja działalności gospodarczej w ceidg

Podczas rejestrowania firmy w CEIDG, możesz również dołączyć zgłoszenia do ZUS i VATu.

Nawet jak zarejestrujesz wniosek, pamiętaj że możesz w każdej chwili swój wpis poprawić czy uzupełnić.

W przypadku gdy jesteś Obcokrajowcem i nie wiesz, czy możesz legalnie założyć działalność, zadzwoń na infolinię CEIDG: 801 055 088 lub 22 765 67 32

 

Pomoc przy zakładaniu firmy – JDG

Podczas wypełniania formularza dotyczącego rejestracji działalności gospodarczej, mogą pojawić się u Ciebie wątpliwości lub pytania. Jest to całkowicie normalne, w końcu zakładanie działalności to dla wielu z Was poważny krok.

Najczęstsze pytania przy zakładaniu własnej działalności

Poniżej prezentujemy pytania, jakie się pojawiały u nas na tym etapie, gdy nasi obecni klienci zakładali swoje firmy:

Jaką datę rozpoczęcia działalności powinienem wpisać?
Jakie PKD mam wybrać?
Gdzie znaleźć odpowiednie PKD dla mojej działalności?
Czy mogę dać więcej PKD, czy jest jakiś limit?
Czy muszę dodawać stałe miejsce działalności?
Jaką formę opodatkowania mam wybrać?
Jak mogę dodać rachunek bankowy?
Jaką mam dać datę powstania obowiązku opłacania składek ZUS?
Czy mam dołączyć zgłoszenie do ZUS?
Czy mam zaznaczyć zawiadomienie o prowadzeniu ksiąg rachunkowych?
Jaki tytuł zgłoszenia do ZUS mam wstawić?
Co zaznaczyć w obowiązku podatkowym w zgłoszeniu do vat?
Co mam zaznaczyć by być zgłoszonym do VAT-UE?

Jeśli Ty także masz takie pytania, bądź inne i nie chciałbyś popełnić błędu, jesteś czegoś nie pewny(a) i chciał(a)byś dopytać o różne istotne dla Ciebie rzeczy – skontaktuj się z nami (formularze kontaktowe są na dole strony). Udzielimy Ci pomocy całkowicie bezpłatnie.

Pamiętaj! Każdy wpis w CEIDG można poprawić, ale łatwiej i szybciej jest zrobić od początku dobrze.

 

Założenie firmy – Spółka z o.o., fundacja, stowarzyszenie

Najprościej jest z założeniem spółki z o.o., którą można zarejestrować online przez system S24 Start – Portal S24 . Spółkę taką zakłada się, korzystając z dostępnych w systemie wzorców umowy i innych dokumentów. Jeśli nie potrzebujesz więc indywidualnych zapisów umownych, możesz w ten sposób spółkę zarejestrować dość szybko:

  • Do ok. 7 dni roboczych jak są poprawne dokumenty
  • Tanio – wpis kosztuje 350zł

Wszyscy wspólnicy spółki powinni posiadać albo profil zaufany EPUAP albo podpis kwalifikowany, by móc podpisać umowę spółki przed wysłaniem jej do KRS.

Jeśli już dokonałeś/aś rejestracji spółki w KRS, pamiętaj też o dodatkowych obowiązkach – o dokonaniu:

1. Złożenia dokumentu NIP-8 w ciągu 21 dni od daty rejestracji w KRS (lub 7 w przypadku zatrudniania innych osób) – składanego do właściwego wg siedziby spółki urzędu skarbowego

2. Złożeniu oświadczenia o pokryciu kapitału zakładowego do KRS, jeśli nie zostało to zrobione przy rejestracji – w terminie 7 dni od dnia wpisu

3. Złożenia deklaracji PCC i zapłaty podatku do urzędu skarbowego właściwego wg siedziby spółki – w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy spółki

4. Dokonaniu zgłoszenia spółki do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, w ciągu 14 dni od rejestracji w KRS.

5. Złożeniu dokumentu VAT-R do urzędu skarbowego przed pierwszą wykonaną czynnością/dostawą, jeśli spółka ma być zarejestrowanym podatnikiem VAT.

Spółkę możesz także założyć w sposób tradycyjny – zawierając umowę spółki u notariusza. Wariant ten daje Ci pole manewru co do umowy, w której możesz zawrzeć inne dodatkowe potrzebne Ci zapisy, ustanowić wspólnikiem inną osobą prawną itp., natomiast wydłuża to proces rejestracji i też jest on droższy (koszt wpisu do KRS 600zł + opłaty notarialne + ew. koszty prawnika/notariusza, jeśli Ci projektuje umowę spółki lub inne dokumenty).

Spółkę zarejestrowaną w tradycyjny sposób u notariusza, jak również Fundację (wymagającą zawarcia aktu założycielskiego u notariusza) czy Stowarzyszenie (wymagającego stworzenia statutu w wersji co najmniej pisemnej, podpisanej przez wszystkich członków) – rejestruje się przez Portal Rejestrów Sądowych Portal Rejestrów Sądowych

Wymagane jest złożenie dodatkowych dokumentów (NIP-8, zgłoszenia do CRBR i ew. zgłoszenia VAT-R w terminach opisanych powyżej).

 

Pomoc przy zakładaniu firmy – Spółki, Stowarzyszenia, Fundacje

Jeśli potrzebujesz pomocy przy rejestracji, możemy Ci polecić współpracującego z nami radcę prawnego lub adwokata, który pomoże Ci w przygotowaniu formalności dokumentów do KRS (usługa płatna dodatkowo wg cennika prawnika).

Natomiast my pomożemy Ci wypełnić pozostałe dokumenty (NIP-8, PCC, CRBR, VAT-R, ZUS) całkowicie bezpłatnie w cenie pierwszego miesiąca obsługi księgowej Twojej firmy.

 

Dla tych co wiedzą co chcą
Wszystko wiesz i chcesz się wyłącznie umówić? Kliknij!

Biuro Rachunkowe HALSZKA Łódź Bałuty

Zawiszy Czarnego 10 pok. 101
NIP: 7321104014
REGON: 470933271

Poniedziałek – Piątek 8:00 – 16:00

halszka@brhalszka.pl (biuro)
michal@brhalszka.pl (sprawy techniczne)

+48 695 406 894 (biuro)
+48 578 710 508 (tylko wycena usług)
(42) 640 65 70

© Biuro Rachunkowe Łódź Bałuty HALSZKA 1995 – 2025. All rights reserved.